Den 19 september och ett viktigt val står vid hörnet.

Hej hej,

Jag kan tänka mig att många har redan varit och röstat idag och jag kommer själv infinna mig i vallokalen vid halv 3 tiden idag och rösta fram det parti som jag tror mest på. Jag har redan bestämt mig, för mig blir det Vänsterpartiet, för jag tycker de har en bra politik och jag vill och hoppas att det blir en rödgrön seger i år, fast jag är ganska säker på att det inte kommer bli det. Men det enda jag kan göra är att fara och rösta på det jag tror och står för, sen är det synd att moderaterna fått så många på sin sida genom att bara bytta namn och säga sig vara nya moderaterna, men de har samma åsikter och allt. Att rösta på det man vill är en självklar sak, men om man vill ha bra villkor så är vänstern det rätta parti, enligt mig. Att sänka förmögenhetsskatten och göra bättre för de som har pengar och sämre för de som har det jobbigt. Jag vet inte.

Vi får helt enkelt se vart detta val leder till.

Förutom val då, så ska jag och Daniel till Göran idag och äta middag och så ska vi se hur Emelies rum har blivit och Daniel ska hjälpa Göran med datorn, då han fått ett otäckt virus. Sen ikväll blir det tvättstugan och valvakan, dock är det synd att den inte kommer bli så spännande, då det känns som man redan vet att det kommer bli högern som vinner i år också.

/Lotus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0