Lördagkväll med kaffe och biljard

Så sitter man här, lördagkväll och snart söndag, då Daniel åker till Gällivare och blir där till fredag.
Imorgon far jag till mor och far och blir där till på måndag eller tisdag, men förmodligen far jag hem hit redan på måndagkväll. Den här veckan har varit väldigt upp och ner, vet inte riktigt hur man ska känna eller hur man ska göra. I måndags fick jag veta att en väns pappa hade dött och jag saknar han otroligt mycket, det känns så konstigt och man önskar att allt bara var en dröm. Vilket äventyr det var när jag,Daniel och han var i skogen och tittade på gamla gruvhål och drack kaffe och fikade, hur mysigt som helst. Det är så otroligt synd att det aldrig kommer hända igen, Jag tror jag känner mig chock än sorg, det enda jag önskade var att allt bara var en otäck dröm, som inte har hänt. Det är orättvis att visa får leva tills de är 90 medan en del inte ens får bli så gamla, att de redan lämnar oss alldeles för tidigt i livet.

Men det enda man kan göra är att gå vidare i livet och leva det. Och ta varje dag som den är och aldrig ta livet för givet, för det kan sluta när som helst och hur som helst. Berätta hur mycket den du älskar betyder och kramas och pussas och vara med varandra, medan man har varandra. <3

Och nu har jag ingen kamera längre heller, får en ny i vår nån gång, och då blir det nikon d300s, så det längtar jag faktiskt till, kanske hinner bli mer fantasifull och kanske får mer inspiration. Men men jag får just nu klara mig utan min fina kamera, jag fotar ändå inte så mycket på vintern, och speciellt inte i Umeå, då det inte är så fint just nu då det inte är så mycket snö på backen och träden. Jag hoppas tiden går fort, så jag snart har kameran i min famn.

Nu ska jag gå och fixa mer kaffe och sen ikväll ska jag baka lite pepparkakor till mig och Daniel och dricka julmust :P

Ha en fortsatt trevlig lördag och så hörs vi, slutar detta inlägg med en vacker bild, som jag inte har tagit :P

/Lotus


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0